Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
Historia
ORLEN Centrum Serwisowe Sp. z o.o. jest jedną z najstarszych i najdłużej działających w Polsce firm w zakresie sprzedaży, serwisu i remontów urządzeń związanych ze stacją paliw. Początki działalności Spółki sięgają wczesnych lat powojennych i wiążą się z utworzeniem Centralnych Warsztatów Montażowych „CPN”, których zadaniem było odbudowanie zniszczonych wskutek działań wojennych stacji paliw na terenie całego kraju. Pierwszymi pracownikami firmy byli specjaliści z Rafinerii „Karpaty”, którzy przybyli do Opola w ramach repatriacji.

z_028(1).jpgW listopadzie 2000 roku w wyniku restrukturyzacji Koncernu, Zakład został przekształcony w Spółkę z o. o. o nazwie Zakład Urządzeń Dystrybucyjnych. Głównym udziałowcem Spółki jest Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Spółka rozpoczęła swoją działalność z dniem 1 stycznia 2001 roku.

W 2003 roku Spółka wykupiła od PKN ORLEN udziały większościowe w pięciu Spółkach Serwisowych Grupy ORLEN: Serwis Katowice, Serwis Kędzierzyn-Koźle, Serwis Rzeszów, Serwis Kielce, Serwis Łódź, tworząc własną Grupę Kapitałową, a w 2005 roku udziały w dwóch kolejnych Spółkach Serwisowych: Serwis Warszawa i Serwis Nowa Wieś Wielka. Od 1 stycznia 2006 roku nastąpiła konsolidacja (połączenie) spółek i powstała jedna firma, której organizacja oparta jest na strukturze Centrum z wieloma Oddziałami w terenie. Terenowe Oddziały utworzono w Kielcach z filią w Rzeszowie, Łodzi, Warszawie, Nowej Wsi Wielkiej i w Katowicach z filią w Kędzierzynie - Koźlu.

budynek_glowny(1).jpgW marcu 2005 roku Spółka zmieniła nazwę firmy na ORLEN Centrum Serwisowe Sp. z o.o. Wybór nazwy poprzedzony został przeprowadzeniem konkursu wśród pracowników Spółki i Spółek przejętych.

 Obecnie ORLEN Centrum Serwisowe jest najnowocześniejszą spółką serwisową w Polsce. Posiada duże doświadczenie w zakresie serwisu urządzeń stacji paliw, zarówno starszej generacji oraz we wdrażaniu nowoczesnych technologii.
Wsparciem w obszarze technicznym Spółki jest Dział Badań i Rozwoju, którego zadaniem jest śledzenie postępu technicznego oraz ocena nowych technologii w zakresie rozwiązań technicznych wdrażanych na obiektach branży paliwowej, ze szczególnym uwzględnieniem stacji paliw. W kolejnej fazie działań prowadzonych w projektach tego działu jest testowanie wybranych rozwiązań w laboratorium OCS, a następnie wdrażanie rozwiązań na stacjach paliw. Dział Badań i Rozwoju ściśle współpracuje również z pozostałymi działami Spółki na rzecz wzbogacania oferty w zakresie dostarczanych przez firmę towarów i usług. Oprócz tego firma proponuje także szkolenia dedykowane do pracowników stacji paliw i pracowników serwisu, które prowadzą przedstawiciele producentów urządzeń i pracownicy Spółki.

Spółka posiada własne zaplecze magazynowe o powierzchni 1200 m2, które jest częścią systemu logistycznego zaopatrującego w urządzenia i części zamienne klientów w całej Polsce.

OCS świadczy usługi dla Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A. oraz współpracuje z indywidualnymi odbiorcami na terenie całej Polski. Szeroki asortyment produktów i usług oraz posiadane zasoby pozwalają na prowadzenie działalności na dużą skalę. Lista referencyjna firmy obejmuje zarówno duże sieci stacji paliw jak i punkty wydawania paliw.

ORLEN Centrum Serwisowe ma ugruntowaną pozycję na rynku. Od lat głównym atutem Spółki to solidność i wysoka specjalizacja pracowników. Jest wiarygodnym partnerem oferującym sprzęt wysokiej jakości, niezawodny, nowoczesny, spełniający wszelkie wymogi i dopuszczony na rynek polski (dopuszczenia: GUM, PROCHEM) a usługi serwisowe prowadzone są według najwyższych standardów.
 
 

Marki Grupy ORLEN